A campaign website for Uniqlo’s T-shirt brand, “UT.” In keeping with the theme of the TV-AD, the website loops rhythms edited and submitted by the users. There were some technically challenging areas, such as building a new binary-level engine to sync audio with video on a constant rhythm, at the same time swiftly loading video in Flash.

ユニクロのTシャツブランド「UT」のキャンペーン・ウェブサイトを作りました。TVCMと同じ世界観のもと、ウェブサイトではユーザー自らが編集・投稿したループをひたすらエンドレスに演奏していきます。Flash上で高速に映像を切り替えつつ、常に正確なビートを刻むためにバイナリレベルでの音声合成エンジンを新たに開発するなど、新しい技術的実装も試みています。

http://tha.jp/34

WEB Credits:
Planning / Art Direction / Design: Yugo Nakamura (tha)
Design / Flash : Sohei Kitada (tha)
Technical Direction : Keita Kitamura (tha)
Video Edit : Erica Sakai (tha)
Video Production : same as TV-AD
Banner : spctrm

UNIQLO – UT LOOP!
UNIQLO – UT LOOP!
UNIQLO – UT LOOP!
UNIQLO – UT LOOP!
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